Suzan Suzinin İçimde Farklı Versiyonları


Cannım blogcum;

Kaç gündür Suzan Suzi dinlemekteyim. Gel Suzan git Suzan. Güya müzik dinlemiyorum. Kızıyorum, açıyorum, Suzan'a sövüp içimdeki melodisiyle hayata dönüyorum. Sövüyorum dedimse kaba şeyler anlaşılmasın. Kör olasaaan Suzan Suzi minvalinde sövüşler bunlar. Sövüş de güzel oldu değil mi söğüş gibi ay bu gece aklım nerelere gidiyor.

Ne diyorduk. Bugün harika bir gün geçirdim. Dün hayati tehlikem olduğu için baş ağrısıyla uyandım.Ama nasıl bir ağrı dedim bir Majezik mi çaksam Arvales mi yuvarlasam kahvaltıdan önce?
Dur dedim iki lokma yiyeyim de sonra düşünürüz. Sen ağrı kahvaltıyı edince yok ol, git. Büyük kısmı tabi. Açlıktan da olabilirmiş yani.

Neyse giyindim kuşandım, marş marş kütüphaneye. Ne güzel yer şu kütüphane. Keşke mezun olduktan sonra da gidebilsem. Her sene racon değişiyor ama ona biraz sinir oluyorum. Çantanızla giremiyorsunuz kütüphaneye. Kitap çalarmışız. Çalacak olsam durdurabiliniz mi acaba? Benim aklımda on beş milyon tilki. Ahlaki olarak kendime yakıştırmadığımdan karşı gelemiyorum tabi o çanta o vitrine asılacak. Montumun ceplerine sığar mı çantamdakiler dedim de benim yarım litre suyu taşıyan mont ceplerim bile onca eşyaya isyan edebilirdi.Ne gerek vardı, assam daha iyi, işte astım mis gibi.


Çıktım ikinci kata. En sevdiğim kat. Zaten üç kat kütüphane. Birinde kantin ve bilgisayarlar var. Birinde benim favorim edebiyat kitapları.Son katta bölüm kitapları gibi gibi ama karışık biraz. Bazı aradıklarımı bu katın hiç gitmediğim yerlerinde bulmuşluğum da vardır.Bir de zemin var. Turnikeler,vestiyer ve ödünç alma gişeleri. Gişe doğru oldu mu? Neyiyse işte. Kütüphaneciler orada. Ne tatlı meslek değil mi?


Çok gitmiyorum ama bu sene, iki üç haftada bir. Vaktim olmadığından değil de dersim yok, yol uzun. Gidince de şöyle bir kolaçan ediyorum, beni arayan kitap var mı ola diye. 1984'le döndüm. İki kitap aklımda elime yük olmasın diye alamadım.Ray Bradbury'le karşılaştım. Dehşet içinde kaldım,yeni basımlar gıcır gıcır. Cibran eserlerinin yerini öğrendim Ermiş var, Kum ve Köpek var. Bunlar benim okumak isteğim kitaplardı hep.

Orada biraz okuyup, biraz çalışarak vakit geçirdim. Nasıl tatlıydı vakit anlatamam.Raflar arasında gezenler,çekingen ayak sesleri.Fısıldaşmalar. Sınav günlerim olsa sinir olurum ama şimdi insanları izlemek hoş. Zamanın tadını çıkarıyorum.


Sonra azıcık güneş ve serin havada yürüdüm. Yalnız vakit geçirmeyi pek seviyorum. Kendi başınalık hissi beni çok mutlu hissettiriyor.

Arkadaşımla zar zor buluştuk. Yeni kısa saçlarımı beğendiğini söyledi, bana yakışmış. Çok mutlu oldum. İnsanın sevdiği insanlardan böyle şeyler duyması güzel şey işte.

Oturduk konuştuk, hiç durmadan konuştuk. Ben sustum o konuştu, o sustu ben konuştum. İki buçuk saat bitti gitti.

Ayrıldıktan sonra kendimi hafiflemiş hissettim. Benle aynı şeyleri yaşayan biri var.  Sonuçta damdan düşeni bulmak zor iş demiştim.

Yine yürüdüm bu kez hafif kalabalık bir cadde. Balıkçıların önünden geçiyorum. Denizsiz bir memlekette balıkçı olmanın nasıl bir his olduğunu merak ediyorum. Sopayla balıkları bayıltmanın nasıl bir his olduğunu. Balıkların tazeliğine müşterileri inandırmanın ne kadar zor olduğunu. Geçinmenin zorluğunu.

Öyle işte.

Başım yine ağrıyor. Gece mi sebep yoksa yetişmemiş işler mi? Yine de huzur yanı başımda. Kucağıma kıvrılmış bir kedi gibi.

Umarım güzel şeyler olur.Hepimiz için.

Sevgiyle kalın...


Yorumlar

  1. Kutuphaneleri ben de severim ve cok gecmis olsun.. ya okudukca akiyor satirlarin bunun icin de tebrik etmek istedim tebrikler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim abartıyorum öyle biraz bişeyim olduğundan değil hafif nazlanış :))

      Kütüphaneleri sevenleri de ayrı severimkiii :) Çok teşekkür ederim bu güzel yorum içiin :)

      Sil
  2. Ne kadar sade ve güzel bir gün geçirmişsiniz, efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha güpgüzel nice günleriniz olur inşallah :))

      Sil
  3. Başağrısına rağmen ne güzel bir gün. Kendimi kütüphane rafları arasına atmayalı uzun zaman oluyor, özlemişim.
    Başınızın ağrısına majezik yada Arvales değilde sanki kitaplar iyi gelmiş. Keyifle, kitapla kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba öyle oldu. İlaç da almadım sonra zaten:)) Hep beraber keyifle ve kitapla kalalım o zamaan kocamaan sevgileeer :))

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar