Her Şey Herkesin Olabilir



Merhaba blogcum;

Bugün harikayım.

Hani deniyor ya içim ferah diye. Hıh benim içim de eski evlerin avluları kadar geniş ve temiz. Toz kalkmasın diye özenle ıslatılmış.

Kişi bağımsız mutlulukta kimseye bel bağlamamak deyimini sıkça kullanıyorum. Ummak elde olmayan bir eylem olabilir ama bana yapıldığını düşündüğüm yanlışlarda büyük üzüntüler yaşamıyorum.

Hani çok mutlu görünenler en çok üzülenlerdir hikayesi var. Geçtiğimiz günlerde pek sevdiğim bir ablam evet mutluluklarım gerçek ama çok fazla inciniyorum da diyordu.

Ah diyorum biz bir şeylerden incinmesek sakınmayacağız o davranışlardan. Yaşamasak bilmeyeceğiz nasıl kalp kırılır? O sebeple bunlar şart. Yaşadığım her rezil oldum duygusundan sonra şöyle düşünürüm: "Evet rezil oldum, herkes bana gülecek ve aşağılayacak. Olsun bu olay başka birinin başına geldiği zaman ben insanlık hali olduğunu bileceğim. Allah beni o kişinin gönül dostu kılacak."

İncinmek için de aynısını denerim. Evet incindim ama incitilmenin bir yolunu öğrendim. Bu yolla kimseyi incitmeyeceğim.

Bilmiyorum ne kadar doğru bir düşünce beni mutlu ediyor. İçime su serpiyor. Gülümsemeyi başarabiliyorum ve dahası olabildiğince yargısız konuşabiliyorum yeni tanıdığım kalplerle.

Yine konudan konuya atlayıp başlığa geçeceğim.

Her şey herkesin olabilir blogcum. Hemen cümlenin başına nasıl cümlesini getirip okuyorum. Nasıl her şey herkesin olabilir?  Şimdi şöyleki bir şey sizinken değişir. Sizden alır ve size verir. Besler ve beslenirsiniz bir nevi. Küçükken annemin teyzesi bize tavşanlar getirmiştü. Üç tane birbirinin aynı tavşanlar. Hepimiz birini aldık. Her biri değişti. Ben sokaklarda çok gezdiğimden benim tavşan bebeğim bana benzemeye başladı sıskalaştı, epridi, aksesuarları düştü. Benim oldu. Kardeşiminkinin kurdelesi o sıkılıp kesene kadar öylece kaldı ama onun da yüzü değişti. Bir süre o tavşanla yatmıştı artık o onundu. Ablamınkiyse bambaşka kaldı. Bir süre hoyrat ellerinde süründü ama bizimkiler pislenip yıkanmasına rağmen onunki yumuşak kaldı.

Şimdi bu tavşanda böyleyken insanda farklı mı? Hayır tıpatıp aynı. Sizin arkadaşınız başkasının daha da arkadaşı. Sizin eski sevgiliniz yeni sevgilisinin en sevgilisi. Dokunduğumuz hemen her şey bizimleşiyor, bizleşiyor.Ve biz de aynı derece dokunduğumuz şeylere benziyoruz.

Yani herkes her şeye dokunabilse, her şey herkesin olabilir.Tabi ki mümkün değil. Zaten belli bir sınırı geçince nefes alamıyorum, daralıyorum gibi sözlerle çıkış yolları arıyoruz. Ya mal fazla ya insan ya da duygu.Neticede her şeyin fazlası zarar.

Fazla mı konuştum ben acaba?

Sevgiyle kalın.

Not: Parmaklarımın tipsizliğine aldırmayınız.

Not2: Orta Dünya'ya fazladan bilet bulunur.

Yorumlar

  1. Yaklaşımına bayıldım biliyor musun. İnanılmaz motive edici bence. Belki doğrudur, belki yanlış orasını en iyi sen bilirsin ancak hayattan ve yaşadıklarımızdan ders alıp yola devam etmemiz gerektiğine inanılmaz güzel bir örnek olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam tersini de denedim. karalar bağladım başıma gelen olaylara günlerce üzüldüm ama ne fayda böyle daha iyi tabi alternatiflere her zaman açığım :)))

      Bilemiyorum insan her koşulda devam ediyor ama somurtarak mı edecek yoksa gülümseyerek bu büyük bir seçim ve ben ölümüne sırıtmayı seçiyorum genelde :D

      Sil
  2. Bu yaklaşımdan bir dal alabilirim :D Ben de hata yaptığımda "bu hata beni olgunlaştırıyor" diye düşünüyorum. Başkalarının gülüp dalga geçmesi konusundaysa "nasıl olsa unutacaklar, kimse başkası hakkında fazla uzun süre düşünmez" düşüncesiyle kendimi sakinleştiriyorum.
    Her şey herkesin olabilir ama her şeyin fazlası zarar olduğu için her şey herkesin olmaz. Beğendim bu yaklaşımı da :)
    Parmaklarına kalpcikler konduruyorum ve kaçıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olgunlaştırıyor kısmı çok yakın aslında bir şeyler öğretiyor aynı bile denebilir:))
      Bak o da var kimse seni kafasına çok da fazla takmıyor yani arada bunu da kullanırım :D
      Ayy parmaklarıma bıraktığın gözler yorumuna bakarken gözlerime kondular sanırım :))

      Sil
  3. ay bugün ben harika değilim :):) naapçaz kiiğğ:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen her halinle harikasın şekerlik abidesi :)))

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar