Bambaşka -bir kitap-

Okuduk bitti sıra bahsetmekte.
Ön söz niyetine başlangıçta okurlarına(bize bize:D) yazdığı mektup çok etkileyiciydi.
Kocaman bir tebessümle okudum.
Resimler için baştan üzgün olduğumu söylemek isterim telefon kamerası ve benim titreyen ellerim.
Halı üstü fotoğraf çekimiyle yukarıdaki fotoğrafın amacı kitabın arasına koyduğum ayraçları göstermektir. 
Bu görüntü beni acayip mutlu eder.
Aşağıdaki altı çizili cümleleri işaret eden mutluluk ayraçları.

"İki ayrı uykuda,iki ayrı rüyanın birbirine dokunması gibiydi aşk."

Daha önce Kahraman Tazeoğlu okumuşluğum vardı Başka ve Araz evet okuduğum kitapları bunlardı.

Araz çok hoşuma gitmişti bir kadına yazılan bunca hisli söz beni etkilemişti hayli.
Sonra Başka Kahraman Tazeoğlu'nu bir kat daha sevmeme sebep olmuştu ben duygusal bir sayılmam çok ağlamam mesela bir filme yolda gördüğüm yavru kediye ya da şarkıdaki bir hisli söze. Ama bazen okurken dolduğu olur gözlerimin. Hislerin mürekkebe karışması işte cümlelerin büyüsüne kapılır giderim.

Bambaşka hakkındaki yorumum okurken biraz eski Türk filmi havası vardı bazı bölümlerde. Belki olabilitesi yüksekti beni saran o sahtelik bazı bölümlerde rahatsız etti. Belki şimdi okusam tam olarak yeniden öyle düşünmem ama bilmiyorum Başka gibi nefessiz okumadım Bambaşka'yı.

  Her bölümden sonra böyle aradan var.Cümleler var hayata dair,aşka dair.
"Küçük mutluluklarla yaşamasını bilen biriydi halbuki.Ama küçük mutluluklarla yaşayabilenler,küçük mutsuzluklarla ölebiliyordu işte."

Hassaslık buydu işte diye geçirdim içimden. Mutsuzdum kalbimi kırmıştı belki birilerinin dikenli sözleri kendimi bulmuştum bu cümlede. Sonrasında umut diledim sessizce umut dilendim gizlice.
                 
                     Ayrılıklar ve ayrılıkları anlatan satırlar.
              Biri olabildiğince itici öteki olabildiğince etkileyici.
 İnsan zamanın değerini zamanı azalınca anlıyor.Zaman seni onda bırakır,beni sende biliyorum.Ve bazı geç kalınmış pişmanlıklar geç kalındığı için daha da pişman bırakır insanı.
        Ve burası az önce rastgele açtığımda karşıma geldi.
        Kahraman Tazeoğlu dilini sevdiğim bir yazar.
        Bambaşka'da biraz kendini tekrar ettiğini düşündüm nedense.
        Bir kaç kitabını daha okumak gerek.


Fotoğraflardaki gölgelere engel olamadım gündüz saatleri bu işi halletmeli Şeyma tamamdır anlaşılmıştır.
Sevgiyle kalıın:)
                                   

Yorumlar

  1. "Küçük mutluluklarla yaşayabilenler küçük mutsuzluklarla ölebilirler" Fazlaca beni mi anlatıyor acaba bu söz...
    "İnsanlar kitaplarda kendilerini gördükleri satırları çizerler" Sence? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne çok insanı anlatıyor o söz bir söz ne çok insanın kalbine dokunabiliyor ben de aynı düşündüm işte ben dedim :)

      Kesinlikle katılıyorum kendimi gördüğüm satırlar bunlar hep ya da görmek isteyeceğimdir belki ;)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar