Başka Biri


Beynimin tüm hücrelerini zonklatan bir ağrıyla uyandım. İnsan uyanır uyanmaz böyle bir ızdırapla yüzleşmeye kendini hazırlamadığından biraz şaşırıyor tabi.

Güneş tepede. İnsanın temel sorunlarını hallettikten sonra kalan zamanda nasıl bir hayat sürdürmek istediğine dair sorularımla beraber bir pencere dibinde saksılarla beraber günü dikizliyorum.

Belki zamanlarının çoğunu yatarak ve kesinlikle düşünmeden geçirirlerdi. Bu mümkün müdür? İnsanın kendi aklından başkasına erişememesinin büyük bir haksızlık olduğunu düşünüyorum. Var olduğundan şüphelendiğimiz anomalilerimizi nasıl tespit edeceğiz bu şekilde.Bence bu büyük haksızlık. Üstelik bu -doğuştan mı bilmiyorum belki de sonradan meydana gelen- yalana meyilli insanların ağızlarından çıkan sözcüklerle kendimi değerlendirmem veya karşılaştırmam ne kadar mümkün olabilir ki.

Enter.Güneşin birilerini çıldırtacak sıcaklığının birilerinin kemiklerini ısıtması ve mutlu etmesi. Her nesnenin her göz için farklı ehemmiyet taşıması ve somut bir maddeye yaklaşımın bile ne kadar başka başka olabileceği söz konusuyken, bir düşünceye; somutluktan bunca uzak, gerçekliği dahi şüpheli bir şeye yaklaşımın ne kadar mantıklı ve birbirine yakın olabileceği konusunda yine ve yeniden septist bir tavır takınıyorum. Özellikle benimle aynı fikri paylaştığını ifade etmekten çekinmeyen ki kendince kesinlikle öyle olduğunu zanneden insanlara karşı daha da şüpheciyim. Hangi el bizi aynı uçuruma itti? Bir çıkmaz sokağın kaç tane girişi olabilir? Ve asıl kafa karıştırıcı şey ise birden fazla girişi olan bir sokağın çıkmaz olması mümkün müdür? Bir giriş gerçekten benim için girişse diğeri için giriş olan şey benim için çıkış olmayacak mıdır?

Benim tarifini bir şekilde işittiğim bu giriş görünümlü çıkışlardan kaçmam olası bir şey mi merak ediyorum.Yoksa aynı dehşet verici şeylerin üzerinden atlamak suretiyle girdiğim yerden mi çıkmam gerekecek?

Enter. Ne diyorduk boşuna olduğunu söyledikleri, küçümsedikleri her şeyi yaptım ve yapacağım. Toplumun zehrinin aktığı bir kesik gibiyim. Tüm bu irin çukurunun bir taşma noktası.
Ne yapabilirim zihinlerinin alamadığı her şeye burun kıvırmak gibi bir adetleri olduğundan ve bunu bilmem hangi aklın mucizevi düşüncesiyle övünülebilecek bir şey saydıklarından  birinin bu değirmenlere karşı savaşması gerektiğine karar kıldım.



Yorumlar

Popüler Yayınlar