Alpkız- Ayşegül Genç Kitap Yorumu

 Selam blogcum,

Uzun bir zaman sonra bir kitap yorumuyla karşındayım. 

Alpkız Ayşegül Genç'in son kitabı. Çocuk genç kategorisinde eski Türk yaşamına bizi götüren, orada bir maceraya atılmak için tutuşan bir kızın hikayesi.

Ayşegül Genç'in ben bütün kitaplarını okudum. Yetişkinlere yönelik kitaplarından bu üsluba geçişi beni heyecanlandırdı. Hele zamansal geçişler. Hiç beklemediğim bir şeydi. İnsan neden, diye soruyor. Sonra öyle güzel birleşiyor ki vay canına diyorsunuz. Keşke daha uzun olsaydı da bilebilseydik herkesin hikayesini. Alpkız 2, Alpkız 3 falan çıksın istiyorum. Öyle sevdim.

 Gerçekten bir şansa vermenizi şiddetle önerip alıntılara geçiyorum.

"Koca dedesi şöyle derdi: Uyanış içtendir."

""Beni kimse övmese de beni kimse görmese de  ben varım işte." demişti. "Varım""

"Çünkü buraların töresinde bir kişiyi öldürmek yetmezdi; onu seven, onu hayırla anan yirmi kişiyi daha öldürmek gerekirdi. Ki ölen kişi tekrar canlanmasın. Anılan, ardından iyi söz söylenen, ak duman gibi yayılırdı, berrak su gibi yerin altından çıkıverirdi. Böylece dillerde, gönüllerde, sözlerde yaşamaya devam ederdi."

""Otlar," demişti," kuru odunların içinden de çıkabilir."

"Var olduğunu hissetmek için hareket etmek, taşmak, coşmak. Yeni bağlar kurmak, kendi durgun gölünden çıkmak."

"Bu coğrafyada savaşsız gün mü geçmiş evlat?"

"Düşman yoksa nefis vardır, ok yoksa acı söz vardır, bıçak yoksa ihanet vardır."

"...ateş ve su bir arada demiri şekilden şekle sokuyor, tıpkı sabrın ve şükrün insanı şekillendirmesi gibi."

""Asıl cesaret kardeşe güvenmekle olur." derdi. "Ona o kadar güvenirsin ki ondan kötülük beklemez olursun. Bunu ancak cesurlar yapabilir. Korkaklar nasıl dost olsun, nasıl güvensin, nasıl sırrını , atını ve malını emanet etsin başkasına.""

"Nimet ne kadar çoksa hoşnutsuzluk da o kadar çok olur. Büyük bir sürüsü olanın şikayeti de bir sürü olur. Bir kişi tarafından çok sevilen diğer tüm sevgileri az bulur. Koşan durmak, duran koşmak ister."

"İnsan ardında kötülük vardır diye bütün iyilikleri reddedince ardında iyilik olan bir kötülük yapmış olmaz mı?"

Bu kitapta benim kalbime dokunan çok fazla cümle ve an oldu. Ufak da bir kitap oysaki.

Ayşegül Genç sevmeye devam.

Kitapla...

Şeyma

Yorumlar

  1. Selam Şeyma,
    Ben artık istediğim, düşündüğüm kadar paylaşım yapamıyorum. Yazılmayı bekleyen öyle çok konu var ki.
    Okuma listesinde seni görünce sevindim. Ayşegül Genç'in kitaplarını okuma fırsatım olmadı. Zamanla okuma hızı düşüyor insanın. Alpkız adlı kitaptan ne güzel alıntılar yapmışsın. Birinci, ikinci ve son alıntılar ile ateş ve su ile başlayan deyiş daha çok ilgimi çekti.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Öğretmenim paylaşım sayınız gayet çok. Hiç kaygılanmayın. Bazen önceden ürettiklerininizi yayınlıyorsunuz, onlar da gayet keyifli. Ben okuma listesi takip edemiyorum kusuruma bakmayın. Ara ara gelip küçük ziyaretler yapıyorum blogunuza. Biraz meşguliyetten. Lütfen mazur görünüz. Alıntılar beğenmenize çok sevindim.
      Sevgilerimle...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar