Herkes Evine Dönmek İster- Kitap Yorumu


Sevgili blogcum;
Bu kitap ruhumuzun geçmişte bilhassa çocukluk döneminde - ya da bebeklik mi demeliyim bilmiyorum - başımıza gelen olayların şu anki tutum ve davranışlarımızdaki tesirleri hakkında bizi bilinçlendiriyor. 

Mesela sürekli bütün olaylarda kendini suçlayan biri olmak anne babanın tavırlarına dayandırılıyor. Kişi savunmasızken bir şekilde  kendini en az zarar görecek şekilde şekillendiriyor. Bilinç dışı böyleyken bilinçli bireylere dönüşünce işler biraz farklı oluyor tabi. İnsan değişmek, dönüşmek istiyor ve bu kitap bir farkındalık oluşturmak için şahane bir kaynak. 

Bağlanma biçimleri hakkında bu kitaptan çok şey öğrendim. Birinin size kendinizi yetersiz hissettirmeye hiçbir zaman hakkı yok. Çünkü zaten kimse mükemmel değil. Birbirlerinin kusurlu olduğunu bilen insanlar olarak bir arada kalamıyorsak bir arada kalmamızın bir anlamı yok diyebilmeliyiz. 

İnsanın sonradan kendini sevmeyi öğrenmesi meşakkatli  bir iş, nereden bakarsanız bakın bu böyle. Çaylak ve Filozof'ta insanın yaratılması tercih edilen ve seçilmiş olduğundan söz edilir. Ve gerçekten öyledir. Allah tarafından var olması tercih edilen kimseleriz. Bu şahane bir şey değil mi? Zorlandığım vakitler bunu aklıma getirmeye çalışıyorum ve iyi geliyor. 

Başka kitaplara geçtim öhöhöm. Kitabı yollarda okuduğum için çok fazla altını çizmemişim. 

Bana iyi gelen bir kitaptı. Psikoloji okumayı sevenler beğenecektir diye düşünüyorum.  Yalın bir dili var, kitabı başarılı buldum.

Son olaraaak...

Cesaret verici küçük bir alıntı:

"Duvarlara çarpmadan,  en yakındakileri rahatsız etmeden ne ilişkilerin dayanıklılığı anlaşılabilir ne de içsel kaynakları keşfetmek mümkündür."

Sevgiyle kalın...



Yorumlar

  1. Listeye aldım, okunası geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sıra gelince okumaktan keyif alırsınız. Rahat okunan bir kitap, keyifli okumalar :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar