Huysuz Kitapçı Fikry'nin İnanılmaz Hikayesi-Kitap Yorumu

 

Sevgili blogcum;

Uzun zaman sonra ilk kitap yorumumla buradayım. 

Kendisini epeyce sevdim.Roman türünü nadiren okuyorum ve bu cidden içine çeken bir kitaptı.

Bay Fikry henüz orta yaşlarında eşini kaybetmiş bir beyefendidir. Küçük bir adada eşiyle beraber açtığı kitapçıyı işletmektedir. Ada eşinin memleketidir fakat Bay Fikry eşini kaybettikten sonra da orada çalışmaya ve ikamet etmeye devam etmiştir. Bir gün kitapçıya esrarengiz bir bebek bırakılır ve hayattan kopmuş olan huysuz Fikry belki biraz daha az huysuz olmuştur. 

Benim en sevdiğim kısmı içinde merhamet evet vardı, dostluk vardı, mucizeler olmadan aşk vardı ve bunların bir arada olması çok güzeldi. Hoş kitaptı gerçekten. Bir solukta bitiverdi. 

Ve birtakım alıntılar:

"Flört aşamasında fazla uzun kalmış bir kız gibiyim ben. Haddinden fazla düş kırıklığı   çok fazla 'işte o' duygusu yaşamış ama hepsi de boş çıkmış."

"Seni bulmak için ne kadar zaman harcadım biliyor musun? Başımdan kaç tane rezil ilişki geçtiğini biliyor musun?"

"Yalnız olmadığımızı bilmek için okuruz. Okuruz, çünkü yalnızız.  Okuruz ve yalnız değiliz. Yalnız değiliz."

"Maya biz sevdiklerimizden ibaretiz. Biz sevdiklerimiziz."

Sevgiyle kalın...


Yorumlar

  1. Yaaa benimki tutku biraz. Her yiğidin yoğurt yiyişi de farklı tabi. Hep heyecanlı bir yönüm vardır, romanlar bu yanı besliyor. Bir ara roman okuyamadım sadece deneme ve öykü okuyabildim. Ara ara böyle dönemlerim oluyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar