Bitkisel Güzellemeler


Sevgili blogcum,

Nasılsın, iyi misin? İyisindir umarım. Beni soracak olursan hamdolsun ben de iyiyim.

Sana bugün kitap değil çiçek getirdim. Kim bilir bir sonraki buluşmamızda belki selam bile getiririm. Bu çiçek uzuncadır bir  bonzainin dibinde sessiz sessiz yaşıyordu. Önceki gün çiçeklerini fark edince benim içimde de aynı anda sarı tomurcuklar patladı. Eh çiçeklenmek adetimiz oldu artık. 

Çiçeğin sahibi ben değilim yine de ona su veren bir çift elden biri olmak beni keyiflendiriyor.


Çiçekten söz açmışken başka bir çiçekten devam edeyim. Marketten aylar önce bir çilek kiti almıştım. Mevsimsel patlar ya hani böyle kitler etrafta gezer. Marketlerde toprak, saksı, bahçe malzemeleri satılır. İşte o dönemler. Sonra onu bir saksıya diktim. Minicik çilek tohumlarını. Sonra yavaş yavaş başlarını topraktan uzattılar. Kocaman oldular. Ve fakat döllenme yaşayamadıkları için çilek verememekteler. Yine de çilek çiçeği mahsulümle gayet mutluyum. Gittiği yere kadar beraberiz çiçeğim/çileğim. :)



Son olarak boş bir saksıyı sulamanın verdiği keyifle yazıyı sonlandırıyorum. Siz boş sanırsınız, orada büyüyen bir tohum vardır. Yeşerecek koşulları bekleyen bir potansiyel. Yola çıkmış ama yolu uzun olduğu için henüz gelememiş olan bir hikaye vardır. Bu maydanozcuk da bizim bahtımıza bir mucize olarak düşüverdi. Aldık, toprağı eşeledik, ektik, peyderpey suladık. Emeksiz yemek değil, maydanoz bile olmuyor, görüyorsunuz

Görelim Mevla neyler, neylerse güzel eyler.

Sevgiyle...

Yorumlar

  1. çilek mi hımm hiç dikkat etmemiştim :) kaktüs sukulent büyütüyom da illaki ölüyolar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her canlı ölümü tadacaktır deepciim yapacak bir şey yok. Elden gelen özen ve gayret gösterilip tevekkül etmekten başka çare yok bilhassa çiçek bakımı için. :)

      Sil
  2. Kıssadan hisse olmuş bu hikaye:) çok sevdiğim halde bitkileri terk etmeye kıyamadığımdan edinmiyorum artık fakat beni kendilerine hayran etmeye her koşulda devam eden nadir güzelliklerden :) teşekkür ederim paylaştığın için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek efenim asıl ben teşekkür ederim bu güzel yorum için :)

      Sil
  3. :) Ne güzel bir yazı olmuş böyle ya.. Çiçekleri pek beğendim ama yazının havası kalp kalp kalp.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa yorumlara erken dönemiyorum bilgisayarı açmam gerektiği için ama nasıl mutlu oluyorum okurken nasıl nasıl. Çok çok çok teşekkür ederim beğenmene çok sevindim :)))

      Sil
  4. Blog isminizi falan mı değiştirdiniz blogunuza girerken ilk kez görüyormuş gibi girdim ama sanki tanıyormuş gibiyimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog ismimi hiç değiştirmedim on yıldır böyle ama son beş yılın büyük kısmı görünüme kapalıydı belki ondandır. Belki de birine benzetilmişimdir kim bilir. :)

      Sil
    2. olabilirr :)) ama tekrar tekrar uğrayacağım artık. sevgiler

      Sil
  5. Ne güzel çiçekler:))) Açıkçası bu konuda iyi değilim, bazen özeniyorum ama ilgilenmeyi unuturum diye de pek yanaşmıyorum. Aslında bir ara papatya tohumu alıp ekmek istemiştim, sonrasında vazgeçtim:) Çok güzel bir yazı olmuş, sıcacık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiim :))

      Aslında nazlı olmayan çiçeklerle başlayabilirsin bir müddet unutsan bile hayatına devam edebilen çiçeklerle. Benimkiler öyle biraz :))) Papatya çok güzel fikirmiş denenebilinir. :)

      Sil
  6. Teşekkür ederiiim :)

    Maalesef güneş alan bir balkonum yok. Hava yaşadığım yerde soğuk olduğu için donarak ölür muhtemelen balkona koyarsam belki bahara kadar sağ kalırsa deneyebilirim :) Karınca gelmesi kötü olmuş, balkonda böyle şeyler olabiliyor sanırım. Ömrü o kadarmış demek ki çilekciğin yediğiniz çilekler şifa olmuştur umarım.

    YanıtlaSil
  7. Çok iyi inşallah tez zamanda büyürler:) kolay gelsin hocam İyi çalışmalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah :) teşekkür ederim hocam sağolun size de iyi çalışmalar.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar