Üç Kitap - Kuş Jokeyleri- Neden Çocuk Kitapları Okumalıyız - Bu Hikaye Senden Uzun Osman

 



Sevgili blogcum,

Benim okumayı en en en sevdiğim türlerden biri çocuk edebiyatıdır. Bunu çocuk yanımı tatmin için yaptığımı düşünmüyorum. Yetişkin yanımla okuyup o apaçık duyguları görmek hoşuma gidiyor. Çünkü çocuklar duygularını biz yetişkinler gibi saklamıyor. Çocuk kitapları da öyle. Korku ortada, şüphe, hırs, kıskançlık, sevgi, beğeni, pişmanlık. Bütün duygular ortada. 

Kuş Jokeyleri Melih Tuğtağ'ın son çıkan kitabı. Videosunu youtube da görünce kalbimden vuruldum. Dedim bunu bir an önce edinmeli ve okumalıyım. Kitapları okumak harika evet ama yazılma hikayelerini dinlemek daha da harika. Bir fikrin insanın aklına geliş biçimi beni her zaman büyülüyor. 

Fazla spoiler vermeden Kuş Jokeyleri'nden bahsedecek olursak, kitapta kuşların jokeyleri var ve onları kontrol eden güç bu jokeyler. Bu jokeyler belli eğitimlerden geçiyor. Sonra yeteneklerine(fıtratlarına) göre seçilerek kendi alanlarında özel eğitimler alıyorlar. Kimi şehirli jokey oluyor, kimi göç jokeyi. Kitabın ana karakteri Maşuk. Maşuk kendine uygun görülen mesleği kabullenmek istemiyor ve içinde bir çatışma başlıyor. Kıskançlık, pişmanlık, gurur gibi duygular o kadar hoş anlatılmış ki. Belki hayatımın bu döneminde okuduğum için oldukça hoşuma gitti. 

Anlatacağım ikinci kitap Neden Çocuk Kitapları Okumalıyız? (Ne kadar Büyük ve Bilge Olursak Olalım) Aslında bu kitap pek kitap sayılmaz. Bir makalenin mini bir kitap olarak basılması olarak düşünebilirsiniz. Çevremdeki bazı insanlar çocuk kitabı okumama hayret ediyorlardı. Eh biraz delil toplarım dedim. Benim için güzel oldu.

Alıntılar:

"Ve kendi kendimize ne söylersek söyleyelim, biz yetişkinler de hayatta pek çok kere çaresiz kaldığımızdan, ne zaman bir şeylere sil baştan başlamamız gerekse, elde avuçta ne kaldığını hatırlamak için çocuk kitaplarına dönmeliyiz."

"Çılgın bir iyimser gibi gözükme riskini göze alarak diyorum ki çocuk edebiyatı size , yüreğinizi açarak okumayı yeniden öğretebilir."

"Kütüphaneleri hala şaşırtıcı buluyorum; hala daha iyi olan içgüdülerimize seslendiklerini düşünüyorum. Kütüphane yeryüzünde bir şey satın almak , birilerini tanımak ya da herhangi bir şeye inanmak zorunda olmadan girebileceğiniz  pek az yerden biri."

"... yetişkin hayatında -en azından benimkinde- dünya zaman zaman doğruların olmadığı, boş ve çorak bir yermiş gibi görünür."

"Umut tüylü bir şeyse kütüphaneler kanat olmalı."

"... ben , iyi ya da önemli olduğu düşüncesiyle bir metnin harcına kattığınız her şeyi, bir başkasının o metinden çekip çıkarabileceği gerçeğinin paha biçilmez olduğuna hala inanıyorum."

"Utanmayı reddedin. Her şey bir yana, çocuk kitabı okumak iyi bir deneyim."

"...Çünkü çocuk kitabı okumak kaçmak değil bulmaktır."
 




Anlatacağım üçüncü kitap bir öykü kitabı. Bu Hikaye Senden Uzun Osman. 
Osman'a yazılmış ayrılık mektuplarından oluşuyor. "Bu ilişki beni çok yıprattı, ben ayrılmak istiyorum Osman" cümlesiyle başlayan kitap bizi nerelerden nerelere götürüyor. Ayrılık sürecini çok güzel anlatıyor. İçinde gerçeklik olduğu aşikar zaten teşekkür kısmında yazıların gerçek muhatabı olan Oğuz'a teşekkür etmiş yazar. Duygularınızı bu kadar hoş yazıyor olmanız muhteşem. İlk okuduğum Aylin Balboa kitabı kuvvetle muhtemel ömrümüz olursa son olmayacak.

Kitabı benden iyi anlatan , bana kitabı aldıran yazı Ruhuna Kitap blogunda Feyza Gönüler hanımefendinin yazısıydı. Ruhuna Kitap blogunu da tüm okurlara şiddetle öneririm.

Alıntılar:

"Herkes aynı şarkıyı söylemek zorunda değil ki."

"Yapacak hiçbir şey kalmadığını anladığın andaki o kafa rahatlığı hiçbir şeyde yok cidden. Netice de olan olduysa, olan olmuştur Osman."

"Hayatıma şöyle bir bakıyorum da, halen ve daima yaşamaya karşı büyük bir iştah duyuyorum."

"İşler yolunda gittiğinde bir durun ve yüksek sesle "Daha ne olsun?" demeyi unutmayın."(Vonnegut)

"Diğer balıklar sadece nereye geldiğinle ilgileniyor, oraya nereden geldiğine kimse bakmıyor. Birileri için üç kulaçlık yolları kat edebilmek adına solungaçların şişene kadar yüzmüş olsan da okyanus için bu hiçbir şey ifade etmiyor. Zor demiyorsun, kolay sanıyorlar Osman."

"Sabahattin Ali'nin, Kürk Mantolu Madonna kitabının daha ilk sayfasında şöyle diyor: "Fakat insanlar nedense daha ziyade ne bulacaklarını tahmin ettikleri şeyleri araştırmayı tercih ediyorlar. Dibinde bir ejderhanın yaşadığı bilinen bir kuyuya inecek bir kahraman bulmak, muhakkak ki, dibinde ne olduğu hiç bilinmeyen bir kuyuya inmek cesaretini gösterecek bir insan bulmaktan daha kolaydır." Çoğumuz, dövüşmek isteyip istemediğimiz sorulmadan o kuyulara çoktan itildik. Çıkmak için ya karanlıklar içerisinden bir kurtarıcının belirmesini yahut da ideal koşulların oluşmasını bekliyoruz. Halbuki kurtarıcılar yok, ideal koşullar yalan. Kurtuluş isteyenin kalkıp o ilk adımı atması gerekiyor. Hem ne olacak ki, en fazla yolumuza bir ejderha çıkar Osman."

"Kendimizi sabit, katı, değişmez bir şey sanıyoruz. Kim olduğumuzla ilgili fikirlerimiz ve kararlarımız var. Nelerden korktuğumuzu, neleri istediğimizi, neleri sevdiğimizi, neleri sevmediğimizi belirlemişiz. Bu sınırların dışına çıkarsak yanlış bir şey yapacakmışız gibi hissediyoruz. Kendimize "Ben" adında bir hapishane yapmışız, bir türlü tahliye olamıyoruz Osman."

"İnsan, şahsi hayatının sürdürülebilirlikle ilgili kısmını, değişken, kendinden bağımsız olarak hareket eden fani bir şeye bağlarsa ayvayı yiyor gerçekten de. Tutunacak bir şey arayan herkese kendilerine tutunmalarını tavsiye ediyorum. Biliyorum onun da sağı solu belli olmuyor ama yine de elimizdeki seçenekler arasında en iyisi bu, hem bakma eğlenceli de. Memnun kalmayan gelsin beni bulsun, yerim adresim belli Osman."

Bu haftalık bu kadar.

Sevgiyle kalın.

Yorumlar

  1. Allahım hepsi de birbirinden güzelli. :) İlkini oğluma yatırım olsun diye alayım. Sonuncuyu kendime. :D Ortadakini de alsam mı bilemedim fakat alıntıları pek şükela. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaa ne güzel, yatırım önemli tabi hem evlada hem kendimize :)) Ortadakinden ben de emin değilim online platformlardan almıyorsanız önce bir sayfaları çevirip göz atmanızı öneririm, zaten miniminnacık :))

      Sil
  2. Üçünü de henüz okumadım ama ilgi çekici görünüyorlar. Evde okunmayı bekleyen onca kitap varken yeni alınacaklar listesine 3 kitap daha eklendi. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o bekleyn kitaplar asla bitmiyor asla. Güzel kitaplar ama pişman olmazsınız. Memnun kalmayan gelsin beni bulsun, yerim adresim belli :)))

      Sil
  3. Güzel görünüyorlar, alıntılar çok hoş. :) Çocuk edebiyatı pek okumuyorum açıkçası. Çocukken çok fazla okumuşluğum var. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Ortadaki hariç kitaplar da bir o kadar hoş. :)) Yetişkin gözüyle okumak ayrı bir tat veriyor. Bana en azından. Yetişkin dünyasını çorak ve boş bulduğum için de olabilir. :))

      Sil
  4. Yaşamaya büyük bir iştah duyan insanlara her zaman imrenmişimdir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel meziyet değil mi? En süper yetenek olabilir. İnsanın bu çağda taktığı depresif gözlükleri çıkarması hayli zor. Hayat aslında mucize yönünden de ziyadesiyle zengin. Gözümüzü kırpıştırıp az biraz kıssak görebiliriz belik de:))

      Sil
  5. balboa dergilerde yazıyor, bir kitabını okudum ben de :I okurum ama :) jokeyler de güzelmiş :) çocuk kitaplarını ben de çok seviyorum ama şeyden yaniii çocuksu hissettiğim için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur sen bir dergi okurusun benim dergiyle pek aram yok. Az biraz öykü dergileri ama tuz tanesi kadar falan. :) Hepimizin içinde çocuksu hisseden yan var esasen. Benim de vaar az biraz da onun istediği olsun. ;)

      Sil
  6. Çiçeklerin güzelliği:))) Çok tatlı çiçekler:))) İki alıntıya özellikle bayıldım:)

    "Hayatıma şöyle bir bakıyorum da, halen ve daima yaşamaya karşı büyük bir iştah duyuyorum."

    "Herkes aynı şarkıyı söylemek zorunda değil ki."

    Kendime yakın buldum bu alıntıları:))) Çocuk edebiyatını ben de severim ve kitaplarını büyük keyifle okurum:))) Merak ettim kitapları:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiim :)))

      Frekansı herkesten farklı olduğu için kimseye şarkısı ulaşmayan bir balinadan söz ediyordu kitapta. Herkes aynı şarkıyı söylemek zorunda değil. :)

      Okursan beğenirsin umarım :))

      Sil
  7. Bütün kitaplar birbirinden güzel :) Çocuk kitaplarını okumayı ben de seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ne güzel. Çocuk kitabı okuyan bir sürü yetişkin olmamız harika değil mi? Çoğalmamız dileğiyle :))

      Sil
  8. Merhabalar.
    Önemli olan okumaktır.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  9. çok pis yükseldim üçüne de , ne maymun iştahlıyım :D elimde halihazırda 3-4 kitap oluşu bile durduramıyor beni fakat hep sizin yüzünüzden, böyle alıntılı , ballı paylaşımlarınız yüzünden oluyor hep bence, ben sanırım masumum hakim bey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihahaha işte bunun için yaptım :D aynı duyguları hissetmek ne güzel:)))

      Sil
  10. kitap tanıtımı için sağol, alınacaklar listesine geçtiler

    YanıtlaSil
  11. Güzel bir içerik olmuş hocam kolay gelsin 👍

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar