Yeniden Başlamanın Tekrarlayan Başkalıkları

 


Sevgili blogcum,

Acının içinden geçtiğimiz şu günlerde bir damla umut bırakmak için yazmaya karar verdim.

Biliyorum bazılarımız sadece yetersiz hizmeti, dolandırıcı kimseleri ve daha nice kötülüğü görüyor. 

İyilik çığırtkan çağırmıyor çünkü.

Çağıranlar da var tabi. Onları da görüyoruz ve görmeliyiz de bence. Hayrın gizlisi de açığı da emrolunmuş bize. Biz böyle inanıyoruz.

İyiler var. Kullanmadığı evini depremzedelere açan, kendinde olmayanı kardeşlerine sunan yüzbinlerce belki milyonlarca kişi. İşini layığıyla yapmaya çalışan yüzbinlerce kişi.

Hasılı umut var. Malın, mülkün, servetin değersizliğini anlamanın bir işareti olarak görebiliriz bu felaketi. Hiçbir şey bizim değil. Analarımız, babalarımız, kardeşlerimiz, akrabalarımız, evlatlarımız, zinetimiz, malımız, mülkümüz, ilmimiz bile. 

Ateş elbette düştüğü yeri yakıyor. Hep öyle oldu ve olmaya devam edecek. Bunun için kimseyi suçlayabilir miyiz? "Sen üç gün önce normale döndün" demek ne kadar doğru bir yaklaşım? Olayın sıcağında hiçbir şey yokmuşçasına davranan insanlara tanık oldum. Bu beni de öfkelendirdi. Ancak zaman geçiyor. Acılar ilk günkü kadar taze ateşin düştüğü yerlerde belki bilemiyorum. Yine de oradaki insanlar bile hayata tutunmaya çalışıyor. Herkes gücü yettiğini yaptı, yapmaya devam ediyor. Allah'ın izniyle ve dayanışmayla bu günleri atlatabileceğimize yürekten inanıyorum.

Ben yeniden filizlenmeye inanıyorum. 

Çok büyük bir imtihandan geçiyor bazılarımız. Yakınlarını bu denli bir yıkımla kaybetmek yaşamayanın anlayamayacağı bir imtihan. O yüzden ola ki kalp kıracak, incitecek bir şey yazmışsam cümle okurun affına sığınarak yazımı bitiriyorum.

Başımız sağ olsun.

Samimiyetle...

Not: Resimdeki zeytin bonzaisi yaklaşık bir ay önce tamamen kurumuş, yapraklarını dökmüştü. Araştırmalarıma göre nemsiz kaldığı için böyle olmuş. Ben de onu sabah akşam küçük bir spreyle ıslattım. Etrafına nemlilik sağlaması için sular bıraktım. Günler sonra tekrar yaprak çıkarmaya başladı. Biz de dualar ederek, kendi küçük dünyamızda gayretler göstererek bir damla su olabiliriz belki tüm acılar için.

Yorumlar

  1. Ne güzel yazmışsın, toparlanmak ve bir şeyler yapmak önemli.
    Fotoğraftaki bitkinin düzelmesi de ne iyi olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim için yol devam ediyor. Umarım herkesin yaraları iyileşir, acıları tamamen dinmez biliyorum ama azalır umarım.

      :)

      Sil
  2. Bende bir zeytin bonsaisi aldım sürekli yaprak döküyor. Tüh bunu not aldım şimdi.
    Bende sosyal medyada yürütülen hayır normale dönemeyiz kavgasına çok sinir oldum. Herkese neyin iyi geldiğini bilen bilir kişi biz miyiz ki diye söylendim durdum ama neyleyelim işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben spreyli kolonya şişesinin yıkayıp iyice onla su sıkıyorum sabah akşam hafta sonuysa aklıma geldikçe. Elimle de damlattım. Yanına su koymak gerekli mi bilmiyorum ama yanında başka çiçeklerin olması bile nemliliği etkiliyor bence. Umarım seninki de toparlar.

      Yıkık olmak işe yarıyorsa duralım öyle ama yaramıyor ne yazık ki. İnsanlara bunu anlatamıyorsun. İnsanlara acayip göründüğümü bilsem de akıl sağlığımı korumaya çalışıyorum. Herkesin öyle olduğunu düşünmek istiyorum.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar