Adamım Topla Kendini


 Selam blogcum,

Öğrenme çevikliğine dair bir video izliyorum. Diyor ki kendini toplayanın dışarıyla derdi olmaz. Çok doğru. Tersten bakınca da şöyle, kendiyle derdi olan kişi başkalarının da derdi olur. 

Nasıl mı? Tutar kendi eksikliğini seni daha da eksilterek yok saymaya çalışır. Tabi ki bu bizi eksiltmez. Sadece bir yanılgıdır. Bunu kabul etmezsek ki etmemeliyiz, seker ve yine kendisini vurur. Zavallıca bir çabadır. 

Hasılı blogcum, Çaylak ve Filozof 1 de şöyle bir cümle geçer: "Eğer kim olduğun hakkında düşünmezsen bunu senin yerine başkaları yapar."

Kendimizin kim olduğunu bilirsek birilerinin bizi nasıl tanımladığı da o kadar önemli olmayacaktır. Kimileri için başarısız olabiliriz fakat yürüdüğümüz yolu yalnızca biz biliyoruz. Aştığımız engelleri, aldığımız yaraları, döktüğümüz gözyaşlarını, yeniden yeniden başlamalarımızı hepsini biz biliyoruz. O kişi değil. 

Birileri bizi başka bir şey olarak tanımlayabilir. Mesela samimiyetsiz diyebilir. Belki bizim tavrımızın altında başka sebepler vardır.

Birileri bize bir sürü şey diyebilir. Biz o kişi değiliz. Güzel bir şey söylese bile. Birileri bize harikasın diyebilir. Hadi ama ben kendimi bilmiyor muyum? İnsanım, kusurluyum ve bu halimden memnunum. Neden olmayayım ki?

İnsan bazı şeyleri yaşadıkça keşfediyor. En çok kendini. Benim için bu yol hala devam ediyor. Aldığım her karar beni şu anda bulunduğum yere getirdi. Müthiş değil mi? 

Ah o acılar, mücadeleler, başarılar, başarısızlıklar, sevdalar, ayrılıklar, tekrar yola çıkmalar, yollarda kalmalar ve yeniden yola çıkmalar. Hepsi benim hikayem. En başından en sonuna kadar. Eşsiz ve güzel.

İnsanın kendiyle barışması zor. Zor olan her şey kadar güzel de. 

Sevin kendinizi. Geçmişteki halinize kızmayın, o zaman o kadarına gücünüz yetmişti. Ona şefkat duyun, merhamet edin. Şimdi yanında ben varım, artık daha güçlüyüm, yetişkinim, seni koruyabilirim yani beni. Tebrik edin kendinizi çünkü buraya kolay gelmedik. Aferin bize.

Çok güzel büyüdük, güzelleştik. Kimseye kötülüğümüz dokunmadı, kendi yolumuzda yürüdük. 

İşte böyle.

Samimiyetle...

Ş.





Yorumlar

Popüler Yayınlar