Pasif Kimseler, Kontrolcülük, Kaybetme Korkusu

 Selam blogcum,

Bu ara ilişkiler üzerine düşünüyorum. 

Hayatımda pasif insanlar kadar haz etmediğim az şey vardır. Kendim de bir zamanlar öyle olduğumdan mıdır bilmem, böyle garip sert bir çizgiyle yoğun duygular yaşıyorum. İçim almıyor ama inadına da böyle insanlara denk geliyorum. Dedim ki niye? Kontrolü kaybetmek istemiyorum evet. Ama benim bu şekil insanlara tahammülüm yok. Pasif güç gösterileri beni cezbetmiyor.  Üstelik müstehzi bir uslubum olduğu için de insanları kırmaya varacak zeka gösterileri yapasım geliyor. Buna ihtiyacım yok. Sana ihtiyacım yok. Bunu biliyoruz. Bir ihtiyaç ekseninde burada kalamam. Muhtaçlık ilişkisi bana göre değil. Yani büyük konuşmak istemem ama Allah'ın istediği de bu değil bence. Karşı tarafta kaybetme korkusuyla kendini gizlemeye devam ediyor. Küçük bir rahatlama hissiyatı ile işaretler açığa çıkıyor. Çıkacaktır da nereye kadar rol yapacaksın heyhat. Pasif agresif bir enerji. Agresifliği bile pasif. Agresiflik başlı başına hoş değil ama her duygunu pasifte yaşayınca olmuyor işte. O duygular bir yerde patalojik bir gösteri yapacak. Teber hoca bu minval bir soruya acaba fazla mı dominantsınız demiş. Olamaz mı olabilir. O kadar güçleneyim diye uğraş uğraş işi fazla abartmış olabilirim. Çatışmadan da kaçmak, korkmak istemiyorum. Çünkü çözebileceğimi biliyorum. İşte orta yolu bulabilecek miyiz bakalım. 

Bağımlılık meselesi de bunun bir parçası mesela. 

Bağımsız olana kadar göbeğin çatlasın adam seni bağımlı yapacak pardon. Orda her noktayı sana aktaramam arkadaşım. Benim hayatımın benim hayatım kalması lazım yani. İstesem de yapamam zaten orası ayrı. Paniğini, kaygısını bulaştırmak da hastalık bence. Felaket tellalcısı. Hayatta her şey var. Her şey mümkün bunu yaşamını kaygı yumağı haline getirmek için de kullanabilirsin, başka şeyler için de. Üç kere birinin telefonunu açmaması belki sadece aramaman gerektiğinin işaretidir. Bilmem anlatabiliyor muyum? 

Neyse işte insanlarla çok görüşmüyorum gerçi ama bu çekim işinin kulağını çekmem lazım. Yaşayıp gidiyoruz her türlü hayat güzel mi güzel. Müthiş keyiflendim.

Biraz yol, biraz misafirhane odaları, biraz iki tekerleğimle hasretlik. 

Bekle beni, bekle beni, bekle beni. Döneceğim. Yani inşallah. 

Ümitle. 

Ş.


Yorumlar

  1. Bu aralar bende insanlarla çok görüşmüyorum ve üzerime bir ferhalık geldi açıkçası. Ben kontrol edeceğim birini değil, beni kontrol edecek birini de değil. Gerekirse elimi tutacak, lazım gelince arkamdan ittirecek, ihtiyacım olduğunda elimi tutacak birini istemişim demek ki bulmuşum da çok şükür. Gönlündeki ne ise allah seni öyle kimseler ile denk düşürsün, amin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay maşallah diyorum öncelikle. Öyle güzel yoranlarla mesafe iyidir.

      Sil
  2. Asla hiçbir duygusunu pasifte yaşayamayanlar olarak biz ne yapalım?

    Bence bağlanmak güzeldir, kontrol de öyle aslında ama önemli olan dozunu ayarlayabilmektir. Şahsen ben kontrol konusunda ne yazık ki dozu ayarlayamayanlardanım... İnşallah değişir ne diyeyim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaa aslıığ hosgeldin :)

      Pasif kötü eğ kaka zaten. Tabi aşırısı da kötü ama duygular yaşanması gereken şeyler. Öfkeyse öfke çata çata bitti gitti olacak başka türlüsü fena.

      Bağlanmak güzel canım bağımlı olmak kötü. Yoksa bağ iyidir. Gerçek bağlar candır. Kontrol konusu zor mesele. Allah büyük diyorum. Elbette farkındalık da bir yoldur bir yer götürür. :)

      birgaripSeyma

      Sil
    2. Hoş buldum Şeymacım! :)
      Çok özlemişim buralarda olmayı.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar