İskenderun Günlükleri-2

 Selam blogcum,

Alışma süreci devam ediyor. İnsan kolay alışıyor. Vücudumun da bu işe ortak olmasını temenni ediyorum. Bir dua olarak buna amin diyorum.

Demir merdivenlere, gergin sinirlere, insanların kendilerini ispat etme çabalarına alışıyorum. Görüyorum bir kere. Sonra küçük, ufacık bir parçam diyor ki bu onların sorunu. Bu onların kendileriyle olan problemi. 

Her insanın kendini keşfetme yolculuğu eşsiz. O yüzden bu iş yaşa bakmıyor. Kimisi erken aydınlanıyor. Ki bence bu müthiş bir fırsat. Kimi geç aydınlanıyor,  bence bu da büyük cesaret gerektiren bir şey. İnsan sözde doğrularını kolay bırakamıyor. Kabul etmek istemediği yüzlerce şeyle yüzleşebiliyor.  Mesele kendini aramak. Uyuşmaktan vazgeçmek. Bazıları için hayat eğlence ve mutlu olma arayışı. Benim için öyle değil. Ben ne için var olduğumu, bunun gereklerini yerine getirmeyi önemli buluyorum. 

Bunları düşünebilmek bile güzel. Kitabım bitmesin diye okumuyorum. Belki hiç okumadan bile dönebilirim. Ömrüm bitmesin diye yaşamıyorum. Belki hiç yaşamadan ölebilirim. Bu işler böyle blogcum her şey ama her şey birbiriyle bağlantılı. 

Gözlerim ağırlaşıyor. Bu sefer yorgun kere yorgunum. Tüm şikayetlerim silinmedi hayır. Göz görmeyince gönül görmezden geliyor. Kızgın değilim. Kırgın hiç değilim. Bundan sonra ne ben kızarım ne de zatın zahmet edip bana küssün, artık seninle biz düşman bile değiliz diyorum. Çünkü öyle. 

Fare dağa küsmüş. Dağ aslında dağ değilmiş. Dağ fake miş.  Truman Show daki gibi kartonmuş.  Dağ tabi meseleyi anlamamış. Ben nerede yanlış yaptım dememiş. Dağ daima kendine en iyileri ayıklayan, kendince kötü olanı itekleyen biriymiş. Üstelik yanında küçük bir tepe de varmış. O tepe de tepe değilmiş. O da kağıttanmış. İncenin incesi. Ne dağın haberi olmuş, ne tepenin. Delinin biri bir gün araya bir kibrit atmış. Olur mu olur? Bu deli kim olur bilinmez. Allah'tan dileğim devleti dolaylı dolaysız zarara sokan bu düzeni besleyen herkesin yanıp kül olması. Mecazen yani. Öyle bir dua. Ya Rabbi bize liyakat. Bize gayret. Bize fırsat. Bize cesaret. Bize yoldaş. Bize yol.

Allah'ım bize kolaylık, bize güzellik, bize rahmet.

Amin. 


Yorumlar

  1. İnsanın kendini keşfetmesi çok güzel, zaman alan keyifli bir yolculuk diyorum ben:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyleee kitap keşfi ve kendini keşif çok güzel :))

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar