Tepkisel Davranışlar ve Kendimle Muhabbet

 Sevgili blogcum,

İnsanın garip bir devinimi var. Garip dediğime bakma oldukça sıradan aslında. Döngü. Teoride hep aynı yöne yürürsen dünya yuvarlak olduğu için bir süre sonra (yürüyerek hele kaybolmadan yürüyerek epey bir süre sonra) olduğun yere geliyorsun. Güzel. Ama geldiğinde aslında o gelen kişi sen değilsin. Bir sürü yol aşmışsın, bir sürü insanla tanışmışsın. Şansın varsa büyümüşsün bile. Olamaz mı olabilir? Belki en çok sırtında sırt çantası olan adamlar büyüyordur? Dışarı çıkınca çişimi nereye yapacağım diye endişelenenler belki daima küçük kalıyordur. Annesinin küçük ve temiz evladı. 

Havalimanında bir sürü turist görünce dedim ki neredeyim ben arkadaş neredeyim? Hadi ben buradayım konuştuğu dilden bihaber olduğum kişi sen neden buradasın? Ben neden seni duyuyorum? Bütün bunlar neden bana gösteriliyor? Böyle düşünüyorum. Nereden geldik nereye gidiyoruz? Biz böyle basit dertlerimizle hiç mi değerli değiliz? Ulvi bir amaç uğruna ölemiyoruz diye ya da ne bileyim gereksiz videomuz bir milyon izlenmedi diye. Hadi on bin, bin ya da hatta sadece bir. 

Acıktım diye utanıyorumcular yine etrafta çoğaldı. Ben bunu garip buluyorum. Çünkü elimden bir şey gelmiyor. Üzülmek ve güvenilir yerlere bağış yapmak dışında.Belki bir iki de paylaşım. Ve pek tabi dua. Filistin bizim bugünkü derdimiz değildi. Değil. Keşke bıraksalar da bir iki kurşun da biz atsak ne bileyim Allah Allah diye koştursak. Tetikse tetik arkadaşlar. Basılır. Cansa can verilir. Ama yok ona utandım vay niye boykot etmedin. Vay paylaşım yapmadın takipten çıkıyorum. Herkes şişmiş gözlerinden, ettiği dualardan bahsetmeli sanki. N'apalım arkadaş içtiğimiz sudan utanalım, yediğimiz yemekten, öptüğümüz bebekten, gittiğimiz marketten? Buysa verelim hakkını. Saçma sapan muhabbetler. Kimse istemez böyle şeyler olsun. Hocalı bak 92 Allah'ım doğraya doğraya geçmişler koca şehri. Ne zaman aklıma gelse kanım donar. Daha dün ya derim daha dün. Ki nice ülkelerde neler oluyor Allah muhafaza. Filistin'in kanı ne zaman durdu? Ramazan ayında ya da başka aylarda en savunmasız bulunan durumlarda bu insanlar ölmedi mi? Namaz kılarken arkadan vuruyordu adamlar? Yine aynı şeyi yapıyorlar. Çoluk çocuk kadın dinlemeden. Savaş suçu o bu hiçbir şey umurlarında değil. Beyinleri yıkanmış çünkü. Hayvandan da aşağı bir vasfa sahip bu insanlar. Görmüyorlar duymuyorlar. Yoksa onca ah bir duyulsa sağır olursun. Onca kanı, gözyaşını görsen kör olursun. 

Benim de aklım böyle çalışıyor işte. Ben canı gönülden inanıyorum bugün değilse yarın o zulüm bitecek. İlk duyduğumda savaşı olamaz mı Allah'ım dedim Karabağ gibi Kudüs müjdesini alamaz mıyız? Kudüs kutsal topraklar. Cümle memleketin gözü üstünde.  Allah ol derse olur muhakkak. Ve yardımla belki bizzat gayretle neden olmasın. 

Birbirimizle uğraşmak yerine, gönül koyuyorsak da bunu bağırmadan, nefret saçmadan ne yapabiliriz düşünelim. Yazıyla, paylaşımla, gözyaşıyla, duayla, gerçekten yaşamakla. Nesil nesil Kudüs bilincini aktararak. Çünkü kurtuluş gökten bir kurtarıcı ile inmeyecek. Bu dev devletleri durduracak biz değilsek gelecek nesiller.

Ümitle...

Ş.

#teröristIsrael #freeGazze #freePalestine

Yorumlar

  1. Herkes bir şey diyor evet. Eski zamandaki savaşlar kalmadı. İşine gelen binlerce km uzaktan füze gönderebiliyor, hiç keyfi bozulmadan. Hadi biz de attık diyelim, masum insanlara, çocuklara denk gelmeyeceği ne malum. Kolayca hemen savaşa davet edenleri anlamıyorum. Olan hep sivillere oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Füze işi sakat evet. Böyle şeyler masada güç faktörü aslında. Nükleer silahlar bile öyle mesela. Aman bunlar bizi mahveder mantığı yatıyor arkasında. Bölgede destek lazım ama işte resmi bir desteği de verebilecek devlet var mı? Allah akıl fikir güç dirayet hidayet versin hepimize. Çok zor meseleler.

      Sil
  2. O kadar yıldığım ve üzerine yazmak istediğim bir konuydu ki burda dile gelmiş buldum. Herkes yönünü aynı yere döndü diye sen dönmezsen linç. Saçma sapan paylaşımlar aldı yürüdü. Boykot ediyoruz diyorlar tamam güzel ama Filistin paylaşımı yapmayan hesapları da boykot ediyorlar. Kardeşim ben kitlelere yön vermiyorum. Şurası mutlu anlarımın çetelesi tutulsun bakınca güzel günlerimi göreyim diye girdiğim bir mecra ve ben burada bu şekilde paylaşım yapmıyorum diye de beni linçleyemezsin. Herkes neden dönüp kendi işine bakamıyor şu canına yandığımın dünyasında. Ben ordan paylaşım yapmıyorum diye üzülmüyor muyum, bağış yapmıyor muyum, dua etmiyor muyum? Valla delirmeme ramak kaldı. Ay o kadar dolmuşum ki duramadım ya üzgünüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki durdurmamışsın. Birbirimizi bırakıp ortak bir amaç için çalışamıyoruz. Başkasında gözümüz habire. Allah herkese akıl fikir versin.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar