Gün 12


 

Merhaba blogcum,

Bu paylaştığım şiiri çok seviyorum. Senin de bazen birden ayağa kalkınca başın dönüyor mu? Geçtim birden ayağa kalkınca başı dönen günlerden. Ne güzel mısra değil mi? Şairi Rıdvan Tulum, kendisi 93 doğumlu. Genç şairleri de seviyoruz evet.

Günlerim dayanmaya çalışmakla geçiyor. Yaşımı hatırlamalıyım, kim olduğumu hatırlamalıyım, verdiğim emekleri, yürüdüğüm yolları hatırlamalıyım, karşımdakinin kim olduğunu hatırlamalıyım. Karşımdaki hiçbir şey uzmanının bana verdiği akıllara gülüp geçebilmeliyim. Karşımdaki kişinin kendi yaraları yüzünden bana saldırmasına aldırış etmemeliyim. Yetişkin olamayan insanları ciddiye almamalıyım. İlginç bir şekilde bunları hatırlamak işe yarıyor. İnsan önemsediği şeyi(madde, kişi, iş) var ediyor. Çoğu zaman bunun farkında olmuyoruz. Ne kadar güçlü olduğumuzu görmüyoruz. İşte orda elimizi uzatsak ulaşacağız.

Zaman çabuk geçiyor. Nereden bakarsak bakalım öyle. Seneler ardı ardına geçiyor. Buraya geleli ne kadar oldu, başka bir yaşama alışalı ne kadar oldu? Bir arayışa gireli ne kadar oldu? Bütün o kederin gitmesi ne kadar zaman aldı, hiç bilmiyorum. Güzel bir değişimden geçtiğimi düşünüyorum. Bütün direnişlere rağmen üstelik.

Önüme güzel fırsatlar çıkıyor ve Allah'ın benim için yazdığında şüphesiz bir hayır olduğuna gönülden inanıyorum.

İnsan güzel ve çirkini bir arada taşıyor. Allah güzele meyledenlerden olmayı nasip etsin bizlere. Taşın altına elini koyanları görüyorum. Önde yürümekten korkmayanları. Böyle insanlara o kadar ihtiyacımız var ki. Her alanda üstelik. Sonra bana dediğinin tam tersini başka mecliste söyleyenleri duyuyorum. Bu kadar alçalmanın alemi var mı diye düşünüyorum. Hayret ediyorum. Sonra vazgeçiyorum, hayret bile etmiyorum. Geçip gidiyorum.

Dua zamanı biliyorsunuz. Birbirinizi sevmedikçe iman etmiş sayılmazsınız diyen, kendiniz için istediğinizi kardeşiniz için istemedikçe gerçek mümin olmazsınız diyen bir dinin mensubuyuz. Kim olduğumuzu hatırlayalım. Sevgi üzerine yaşamamız emrediliyor. Tabi ki bu aşamada kendimizi sevmek de önemli. Kendimiz de kendimize emanetiz çünkü. Kendimiz dahil hiç kimseye zulmetmeden yaşamak mümkün mü? Neden olmasın? Önce bir niyet edelim. 

Allah layığıyla bu günleri geçirmeyi nasip etsin cümlemize.

Ramazan bizi değiştirsin, dönüştürsün dilerim.

En içten sevgilerimle...

Ş.


Yorumlar

  1. Anlamlı dizeler:) tüm dua ve dileklerinize amin diyorum👋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Güzel şiirler paylaşılmalıdır :))

      Sil
  2. Şiir çok güzelmiş. :)
    Yazını yine ilgiyle okudum, huzurlu hissettim. Sağol paylaştığın için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet çok seviyoruuz :))
      Ben teşekkür ederim okuduğum, yorum yaptığın için kocaman sevgiler :))

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar